Martin Štefan - realitní makléř pro oblast Šlapanice a okolí východně od Brna

Marketing nemovitosti k prodeji, či k pronájmu.

executing real estate

Při zveřejnění nabídky nemovitosti k prodeji, či k pronájmu bývá nejčastější chybou nesprávné nastavení ceny, ale i nesprávná prezentace. K úspěšné realizaci obchodu je třeba cíleně přivést do dané nemovitosti toho správného zákazníka, ne zástupy zájemců o jakoukoliv realitu jiných parametrů.

Vizuální podoba nabídky – I obchod s nemovitostmi je stále obchod jako každý jiný a hezké věci táhnou nejlépe. V supermarketu také naprostá většina lidí nejprve sáhne po obalu s hezčím obrázkem a teprve potom hledá složení. V případě inzerce realit je v dnešní době standardem zveřejnění půdorysu pro lepší představu zájemce před prohlídkou. Svým klientům nabízím i Home Staging – úpravu interiéru bytovým designerem, nebo stále populárnější 3D prohlídky, při kterých si zájemce může prohlédnout nemovitost podobně jako by ji procházel fyzicky. Samozřejmě i s jednou ne zcela vydařenou fotografií lze prodat nemovitost, ale rozhodně ne za nejvyšší možnou cenu.

Inzerce nabídky – Drtivá většina zájemců o nemovitosti ke koupi přichází ze tří nejnavštěvovanějších realitních portálů, přičemž ze serveru Sreality.cz přichází podle mých dlouholetých zkušeností cca 7 reakcí z 10. Díky marketingové podpoře mé mateřské realitní kanceláře ARTOSS inzeruji mnou zprostředkovávané nabídky na všech třech těchto nejdůležitějších serverech a spoustě dalších, ze kterých však přichází ohlasy jen náhodně. Drobně odlišná situace je v případě pronájmů, které zájemci nejčastěji hledají na jiných, specializovaných serverech, kde samozřejmě také inzerujeme. Jsem přesvědčen, že o mnou zpracovávané nabídce se dozví všichni skutečně hledající zájemci!

Přímý kontakt se zájemci – Díky mé specializaci na konkrétní lokality eviduji mnoho konkrétních zájemců o byty, domy, pozemky, ale i jiné nemovitosti v okolí Šlapanic, Mokré-Horákova, Pozořic, Újezdu u Brna a na východ od Brna vůbec. O všech nových nabídkách, které zpracovávám, informuji konkrétní zájemce s nimiž jsem se setkal u dřívějších prohlídek nemovitostí ihned při zveřejnění nabídky, často vím o ideálním kupujícím ihned při první návštěvě nemovitosti.

Spolupráce makléřů – Nikdy neodmítám spolupráci s konkurenčními makléři, kteří znají konkrétního zájemce o danou nemovitost. Poměrně hojně rozšířenou neochotu makléřů ke spolupráci považuji za poškozování zájmu klientů. Při spolupráci dvou makléřů udělá každý svou část práce, není tedy problém rozdělit se o provizi, když obchod je rychlejší, prodávající tedy spokojenější a každý spokojený klient v budoucnu přispěje k získání dalších zákazníků. Já naopak aktivně nabízím mnou zprostředkovávané zakázky ke spolupráci kolegům, se kterými se v rámci své práce a různých dalších aktivit setkávám a všechny své zakázky sdílím ke spolupráci v systému MLS Asociace realitních kanceláří ČR.

Správné cílení a aktivní nabídka – Při zpracování nabídky je potřeba zamyslet se kdo je nejvhodnějším zájemcem o ni. Správně zvoleným obsahem popisu lze zaujmout nejvhodnějšího zájemce a prodat za vyšší cenu. U specifických nabídek je vhodné oslovit potencionální zájemce i v širším okolí. Např. členy různých zájmových sdružení zaměřených na činnosti vhodné k nemovitosti – chov zvířat, nejčastěji koní a jezdecké kluby, spolky historických činností a pod. V komunitě lidí se stejnými zájmy se informace šíří lépe a rychleji než mezi jinými lidmi.  Jsou nemovitosti ve kterých je zajímavé uspořádat “den otevřených dveří” – masivnější kampaní přivést více zájemců na jedno odpoledne. Jindy je vhodné hledat ideální kupující co nejblíže k dané nemovitosti. Např. rodinu, která je v místě spokojená, zvyklá a nechce se stěhovat daleko, ale potřebuje větší byt, nebo dům, případně rodinu, která hledá menší byt pro prarodiče v okolí svého bydliště a podobně. Pak je potřeba umístit na nemovitost plachtu s informací o prodeji, nebo pronájmu, a zajistit, aby o nabídce věděli lidé v okolí, kteří se denně setkávají s místními obyvateli, jako např. prodavačky v místním obchodě, hospodští, kadeřnice atd. I tohle vše pro svoje klienty po dohodě zajišťuji.

Potřebujete-li i Vy prodat či pronajmout svoji nemovitost, nebo jen poradit, jsem Vám k dispozici. Stačí zavolat, napsat SMS, nebo vyplnit kontaktní formulář.

Správné nastavení ceny nemovitosti je klíčem k úspěšné realizaci prodeje, nebo pronájmu. Porovnat aktuální nabídky inzerované na realitních portálech však nestačí!

Nabízím Vám bezplatnou a nezávaznou konzultaci a v případě Vašeho zájmu zajištění oddlužení, nebo přímý výkup nemovitosti bez zdržování.

Chcete prodat nemovitost, ale nechcete udělat chybu? Nabízím Vám nezávaznou konzultaci zdarma! Přijedu za Vámi, nebo se stavte Vy na kávu do naší kanceláře.

Víte o někom kdo prodává byt, dům, pozemek, nebo jinou nemovitost? Doporučte moje služby, nebo mi alespoň předejte tip, a vyplatím Vám odměnu!